ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ( ДРУГА МОВА- НІМЕЦЬКА)

"Знання двох іноземних мов"- вимога часу,так про це писали в своїй статті методисти Черкаського ОІПОПП Т.Г.Пахомова та Г.І. Савицька.
У державному стандарті базової і повної середньої освіти зазначено, що вся система шкільної освіти в галузі іноземних мов має формувати в учнів вміння іншомовного спілкування, що сприятиме інтеграції українського суспільства до європейської і світової спільноти.
Характерною рисою вивчення іноземних мов на сучасному етапі є багатомовність. Реалії сьогодення потребують, щоб випускники школи володіли не однією, а кількома іноземними мовами.
При вивченні другої іноземної мови краще всього використовувати нові інноваційні методи та технології навчання школярів.
Найкращим помічником для учителя та учнів є звичайно комп"ютер.
За допомогою розробок,презентацій,фільмів,мультимедійних засобів навчання можна зацікавити учнів під час вивчення другої мови.
Як правило у своїй роботі з учнями, я використовую інновації, які допомагають школярам розширити свій кругозір-це звичайно факультативний курс "GLÜCKLICHES DEUTSCH", який був розроблений з колегами методичного об"єднання вчителів району, а також інші джерела, що допомагають зацікавити учнів.
Розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання дітей. Інновації в педагогіці пов'язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією (лат. integratio - відновлення, об'єднання в ціле окремих елементів) знань і форм соціального буття. Нині створюється нова педагогіка, характерною ознакою якої є інноваційність - здатність до оновлення, відкритість новому.
На сьогоднішній день , основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги - учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору.
Відомо, що інноваційний процес - це комплексна діяльність по створенню, освоєнню, використанню та розповсюдженню нововведень. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми, вчителі англійської мови, повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання. Під час навчання потрібно використовувати такі методи, при яких:
• в учнів виникає бажання до творчої, результативної роботи;
• учні стають активними, розкутими, намагаються досягти успіху, при цьому не порушують поведінку у класі.
Відомо, що одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Слово "інтерактив" прийшло до нас із англійської мови "interаct". "Inter" - це "взаємний", "act" - діяти. Інтерактивне навчання - це навчання основане на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб'єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. В таких умовах, учні швидше привчаються бути демократичними, сміливо спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані самостійні рішення.
Мета інтерактивного навчання - створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість .Потрібно пам'ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель - учень, учень - учень.
На мою думку, мета сучасної школи полягає в тому, щоб виховувати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.
На допомогу вчителеві можуть прийти уроки-казки, уроки-подорожі, уроки-діалоги, уроки-ділові ігри та використовуватися елементи гри в ході уроку, диференційне навчання ,інтегровані завдання , уроки-проекти, уроки з комп"ютерною підтримкою.
На своїх уроках я використовую роботу в парах, групову роботу. У п"ятому класі провела урок-казку, на якому до дітей завітала " Пеппі Довгапанчоха "із завданням та подарунками для дітей. Діти були задоволені, зацікавлені та приймали активну участь в ході уроку. В шостому класі провела урок-подорож до Бремена з комп"ютерною підтримкою, на цьому ж уроці була використана рольова гра ( діти були пасажирами літака, був пілот літака та стюардеса, а в Бремені був екскурсовод.). Під час вивчення теми « Професії» використовую рольові ігри ( діти обирають собі професію і розповідають про себе). Їм дуже подобається уявити себе дорослим і трішки помріяти про майбутнє.
На своїх урока мені вдається зацікавити учнів за допомогою використання комп"ютеру. Проведення уроків з використанням комп'ютеру переконує у тому, що він має надзвичайно широкі можливості для вдосконалення навчального процесу. Учень "подумки" виконує низку розумових операцій з образами відображеного наочного матеріалу. До того ж використання комп'ютерів у школі - надзвичайно цікаве. Я намагаюсь цю зацікавленість не втратити, зробити уроки більш змістовними, щоб діти чекали їх із нетерпінням. У дітей зовсім не з'являється страх до комп'ютера, вони з радістю спілкуються з ним.
Наприклад при закріпленні теми «Одяг» в 5 класі я використовувала презентації на комп"ютері.
Дітям було цікаво і легко працювати. Під час таких уроків всі учні приймають участь , не соромляться помилитись, навпаки я помічаю велику активність у спілкуванні німецькою мовою під час уроку.
Дуже вдало використовувати на уроках ігрові форми навчанняі. Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор учні вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. Отже, я зробила висновок, що гра - це праця. У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. При вивченні теми «Знайомство» я використовую гру « Мікрофон».( кожен учень бере мікрофон і розповідає про себе). При закріпленні лексичного матеріалу часто використовую м"яч (вчитель кидає м"яч учню і говорить слово, учень повертає його і перекладає слово.). Або гра « Почуй зайве слово і плесни в долоні». Таку ж саму гру можна проводити під час вивчення звуків.
На сучасному етапі розвитку педагогічної галузі набуває популярності метод проектів. Метод проектів - це педагогічна технологія, яка містить сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Це спільна, навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, яка має мету, узгоджені методи, засоби діяльності, спрямована на досягнення результату з розв"язання певної проблеми. Проекти бувають: дослідницькі, творчі, ігрові, інформаційні. На своїх уроках я використовую творчі та ігрові проекти : « Одягни ляльку»- учні переодягають ляльку і говорять про ії одяг, « Генеологічне дерево», « Шкільне приладдя. Мій портфель», « Моя родина», «Мій улюбленець». В 6 класіі я використовую: дослідницькі, творчі проекти. Наприклад учні 6класу робили рекламу свого власного будинку. Ці роботи були як в друкованому виді так і у виді презентацій. Я помітила, що діти активніше виконують домашнє завдання, коли воно має творчий характер і цікавістю слухають захист проектів своїх однокласників. Такі завдання дають змогу слабким учням покращити свої оцінки. З певністю, я можу стверджувати те, що як саме з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення другої мови і сприятиме всебічному розвитку дитини , такий і буде його кінцевий результат. І якщо він не викличе інтерес в учня з перших днів, то ця дитина, назавжди залишиться глухою, байдужою до вивчення іноземної мови; буде жити без радощів пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків другої мови- німецької.
Зі свого досвіду, можу твердо стверджувати, що процес навчання - це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі.
Вчитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках, коли зрозуміє, що дітям подобається все нове і цікаве. Ми, вчителі, повинні пам'ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання.



Фотографії відмінно доповнюють текст статті і привертають увагу читачів. Перше зображення також відіб'ється в попередньому перегляді. Відповідне фото допоможе збільшити кількість переглядів статті.

Введення допомагає читачам зрозуміти, про що буде наступний текст. Його також можна використовувати в попередньому перегляді. Спеціальне форматування допоможе відокремити його від решти тексту. Нижче ми поділимося порадами щодо форматування вашої статті.

Короткі і прості статті - кращий спосіб утримати увагу відвідувачів сайту. Цікаве введення і короткий, але інформативний основний текст допоможуть завоювати увагу читачів.

© 2017 Персональний сайт Бажан Лідії МихайлівніВсі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати